AED Reanimatietraining E-learning en praktijk

AED reanimatietraining/ Basic Life Support (BLS)

De E-learning leert je in eigen tempo de basisvaardigheden, en door middel van de praktijk training leer je deze toe te passen. Zo leer je hoe je iemand met een circulatiestilstand en in andere acute situaties zo goed mogelijk kunt helpen. Met de vaardigheden die je tijdens deze cursus leert, kan je de kans op overleven van het slachtoffer aanzienlijk vergroten. De praktijk training van ±2 uur is door instructeurs van de European Resuscitation Council (ERC)  ontwikkeld.

Wat is het doel van de cursus?
Het leren van het praktische deel van de basale reanimatiehandelingen bij een volwassene met behulp van de Automatische Externe Defibrillator (AED).

Voor wie is deze cursus?
Iedereen (vanaf 14 jaar) die wil leren hoe je levensreddend kunt handelen.

Wat leren we jou?
We leren je in praktijk om hartmassage, beademing, stabiele zijligging en handelingen bij verslikking en verstikking bij een volwassene uit te voeren. Ook wordt de werking en het gebruik van de Externe Automatische Defibrillator, de AED, geleerd. De cursus is ontwikkeld door de Reanimatiestichting en volgens de richtlijnen van de European Resuscitation Council.

Jouw certificaat
Na het succesvol afronden van de cursus ontvang je een officieel certificaat van de Reanimatiestichting dat twee jaar geldig is.

Kosten E-learning en praktijk
Wilt u met een groep een reanimatietraining organiseren dan kunnen wij als Reanimatiestichting u daarbij helpen.  Vaak is dit een stukje maatwerk: datum, tijd , (eigen)locatie, catering en aantal deelnemers etc. Hiervoor sturen wij u graag vooraf meer informatie.